tisdag 31 januari 2012

Kokostoppar & Muffins




Heej!!

Igår fick jag minsann skämmas, fick spontanbesök och hade absolut inget att bjuda på. Det var bara tur att det fanns en skvätt mjölk till kaffet. Så idag när lilleman sov så passade jag på och det blev både muffins med blåbär/björnbär och kokostoppar. Har aldrig gjort kokostoppar förr men det var inte så svårt så det blir definitivt fler gånger, tror jag ska doppa dem i choklad då :)

Buketten som jag fick av Per för två veckor sedan står sej riktigt fint. Kanske har det att göra med att det är ganska kallt här hemma nu så de står svalt hela tiden? :) Kakfatet är iaf ett loppisfynd och formarna är köpta på Åhléns.

Här är receptet på kokostoppar (Leila´s) de går snabbt att göra så prova:)

50g smör
2 ekologiska ägg
1dl strösocker
Skal av 1 lime
1msk amarettolikör (men detta hoppade jag över)

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och rör samman med övriga ingredienser. Låt smeten svälla i ca 10min.
Forma smeten till toppar på en plåt med bakpkåtspapper. Grädda topparna gyllene i mitten av ugnen i ca 15 minuter


Update! Självfallet ska det även vara kokos i receptet, närmare bestämt 5dl :) Tack My!

Inga kommentarer: