fredag 16 december 2011

Rensning

Äntligen fredag!
blomma

Just nu, såhär lagom inför julen, så håller jag på med världens rensning här hemma. Kläder, skor, möbler och diverse inredningsprylar är antingen nerpackade och märkta i lådor (i plast så  jag ser vad som gömmer sej där i) ute på blocket, i påsar på väg hem till nya ägare eller på högen nere på gården. Högen bränner vi ett par gånger per år och det är så skönt att inte behöva åka till tippen med allt utan det är bara att slänga på en gång! Har hittat en mängd bra grejer också så som två ljusslingor! En använder jag på köksbordet inlindad i adventljusstaken.
Jag är så tokless på mycket här hemma så nu är det dags för lite nytt! En soffa står HÖGT upp på önskelistan :) Men får nog snällt vänta till renoveringen är klar så vi ser vad vi får plats med. På tal om renovering så är svärfar här idag och grejar med nya värmesystemet. Ack så tråkigt (och dyrt!) men åå så härligt med värme :)
Nu ska jag bjussa han på lite te och surdegsbröd!

Inga kommentarer: