söndag 28 november 2010

Första advent

Ojojoj vad dagarna rusar förbi! Trodde att jag skulle hinna blogga på torsdagen, och nu är det plötsligt söndag och första advent! Jag gör det enkelt i år…inte för mycket rött och inte för mycket plock och inte några tomtar. Ett glasfat, fyra blockljus och ett vackert rött sidenband  och vips så var vår adventsljustake klar.
DSC03253

Men jag har något att erkänna. I våras gjorde jag en ordentlig rensning bland våra grejer och skyfflade iväg massor på loppis, tippen och till vänner och bekanta. Alltså i riktig feng shui anda! :) Allt bra så långt. Men i veckan när jag letade efter våra adventsstjärnor så hittade jag dem inte, och idag har jag letat som en tok men dom är fortfarande spårlöst borta! Detta brukar inte hända mej, jag har oftast stenkoll på vart vi har alla saker. Allt utom dessa stjärnor då…

Det bli nog en sväng till stan i morgon, ha en fortsatt trevlig första advent

3 kommentarer:

Malin sa...

Vad mysigt det ser ut! Tiden före jul är den absolut bästa och mysigaste tycker jag! Kram till dig

[room] by sofie sa...

Visst är det ngt alldeles speciellt med advent. Mysig blogg och vad pysslig du verkar!!!

Kram SOfie

jessica edlund sa...

Ibland kan man ju tänka sig att det är meningen att man ska ha något nytt. Att du ska iväg och köpa en adventsljusstake/stjärna. Det är alltid bra att rensa och skänka vidare det som man inte själv behöver. Enligt feng shui så är det bra att ha ett kretslopp på saker dvs du ger bort något och du får det du verkligen behöver av någon annan. Lycka till/Jessica Edlund