fredag 13 augusti 2010

Byggstart

Då var vi igång! Eller ehh, inte jag då…men sambon och de som gräver ;)
Eftersom det sluttar ganska mycket så krävs det en hel del grävning…så de har grävt i fem dagar och det börjar ta sej!

DSC02845
Här ska det bli altan, den ska liksom gå runt huset till höger (som inte syns på bild)
Men ni kanske förstår vad jag menar ändå? :)

 DSC02846
Här ska utbyggnaden av huset vara. Det blir hall och tvättrum på nedre plan och på övervåningen blir det badrum, walk in closet och vårt sovrum.
(drömmen om att ha en dörr till walk in closet samt till badrummet från vårt sovrum går i uppfyllelse, jippie!)

De flesta kanske ser endast jordhögar på vår gård, men jag ser något helt annat! :)

Ikväll blir det kräftfiske! Spännande, för jag har aldrig fiskat kräftor förut. Men jag älskar att sitta i en båt på sjön och fiska så det kommer nog att bli mysigt.
Vid fem ska vi lägga ut burar och spön, sen ska vi tända en brasa och grilla. Sen lite senare åker men ut med båten och kikar i burarna och hoppas på god fångst!

Nu är det hög tid att börja med lunchen…husmanskost stod högt på önskelistan!

Kram på er

1 kommentar:

Lajsan sa...

Så spännande! hoppas ni har haft en toppen semester! /Kram elise