onsdag 30 juni 2010

Trädgårdsplanering

DSC02573

Just en dag som denna behövde jag. Slutade vid tolv idag för att träffa Helena i Rättvik för lunch och blomstershopping, riktigt mysigt! Fyndade 10st pelargoner och underbar lavendel.
Vad roligt det är att strosa runt bland alla olika blommor, träd och perenner och drömma sej bort. Dock är jag lite feg gällande plantering, vill inte att det ska se för rörigt ut samtidigt som jag vill ha den frodig och lite vildvuxen.

Men vad jag vill ha är
-rosor
-syrén
-pion
-lavendel
-pelargon, petunia & hortensia

Så jag tror att jag ska skissa upp trädgården och se över vad jag ska ha vart…målade pallkragar, grusgångar, stenmur och kanske lite fler sittgrupper.
Det blir till att planera till nästa år för snart kommer vår gård att se ut som en byggarbetsplats. Jordkällaren ska bort, marken ska jämnas till och grunden för gamla ladan ska bort + plats för all material till huset.

Men jag längtar ändå

1 kommentar:

VITA NYANSER sa...

Hej!

Vilken fin blogg du har!
Vilken dröm att få bygga nytt!!!

Du undrade om stålkorgen, men, hm....minnet är inte det bästa, eller så är det för mycket shopping = )??? Jag kan ha köpt den på Uthuset i Gävle. Om jag kommer på vart den kommer ifrån så hör jag av mig igen, det jag vet är att det är en House Doctors.

Kram L-L