tisdag 16 mars 2010

Boktips 2

DSC02138

Lovade att tipsa er igår, men vi blev inbjudna hos en vän på marängkaka med glass! Vem vill missa det? :)

Eftersom jag är mitt i en utbildning om personlig utveckling så tycker jag att detta med inre balans och harmoni är riktigt intressant. Jag har lärt mej massor men ibland är det svårt att “leva som man lär”

Innerst inne är jag en väldigt positiv, framåt och självständig men ibland går livet inte riktigt som jag tänkt. När saker händer som jag inte riktigt räknat med eller som jag inte kan påverka kan jag bli ganska låg. Jag är inte så impulsiv och gillar att ha “koll på läget”

Vad är viktigt när det känns jobbigt? Jag tycker att familjen, vännerna och hemmet är viktigast! Så tack snälla Jenny som tipsade mej om dessa böcker! Rensa i röran av Karen Kingston och Feng Shui för svenska hem av Agneta Nyholm Winqvist. Vilken befrielse att få slänga, sortera och organisera! Visst är jag ganska pedant av mej, och mitt hem är ganska så städat…men Feng Shui är mer än så!

Hur ska jag kunna uppnå inre balans och harmoni om inte mitt hem har det?

Kram Anna ♥♥

1 kommentar:

Lajsan sa...

Den är ju så bra... jag skulle nog behöva läsa den en gång till, framförallt nu när man flyttat.

Kram elise