söndag 22 februari 2009

Gästrummet

Mattan är inköpt på IKEA
Slitna, men så otroligt vackra beslag!
Dessa foder har min duktiga sambo gjort
Lampan som snart finns i varje hem :)
Brickbordet är inköpt på LifeStyle Den vackra zinkkrukan med tillhörande blomma har jag fyndat här.
När jag flyttade hit så var detta rum innanför köket i en enda röra. Tapeterna var halvt bortslitna, det låg 3 (!) lager med plastmatta på golvet och taket var omålat. Min sambo hade börjat med rummet långt innan, men det hade liksom fallit i glömska efter ett tag.
När vi började att riva det sista fann vi ett så vackert trägolv som vi slipade och oljade in, är så nöjd med resultatet! Att rummet skulle få vita väggar var redan bestämt (i alla fall från min sida :) Men vi vill inte ha för kalt, så det blev äggskalsvit, vilket jag tycker är en jättebra färg till väggar.
Detta rum är det enda som är helrenoverat, men inte riktigt klart med all piff. Vill ta bort benen på gästsängen och piffa väggarna med något men jag vet inte vad. Sen vill jag såklart ha den där fotöljen som jag gärna tjatar om :)
Nu ska jag fortsätta min dag med lite pyssel!
Kram A

Inga kommentarer: