tisdag 9 december 2008

När jag flyttade in tyckte min sambo att det inte tog lång tid innan alla hans möbler och prylar försvann. Jag kan inte riktigt hålla med, för det finns en del godbitar som jag sparat trots alla turer till tippen och svärföräldrar.
Vem vill ha en grön manchestersoffa, egentligen?
Jag är så förtjust i (numera våran) kökssoffa och den ganska rangliga stolen med den slitna vitgrå färgen. Är dock alltid nervös när sambon tar fram stolen när han ska leta i skåpen efter bra-att-ha-saker. Tänk om stolen går sönder?!
Har funderat många gånger på att måla soffan vit, men på något sätt känns det fel. Den är så fin som den är med spräcklig träet som någon lagt ner tid och arbete på.
Men i smyg så kikar jag på andra soffor att ha i köket för denna vill jag ha på vår framtida veranda :)

Inga kommentarer: